AVALUACIÓ
INSTRUMENTS DE QUALIFICACIÓ
En el nostre cas, l'instrument de qualificació que farem servir a aquesta activitat serà una rúbrica:
La rúbrica és un instrument que conté una sèrie d'indicadors que determinen la presència o l'absència de característiques en una evidència especifica, la qual se'ls brinda als estudiants. Considero que aquest instrument sens dubte porta amb si molts beneficis a l'alumne, ja que se li presenta en forma concreta com és l'acompliment que es requereix i deixa fos interpretacions o suposicions respecte a l'evidència a realitzar.
Es constitueix amb fets observables que no requereixen anàlisis ni interpretació, ha de contenir els indicadors necessaris per aconseguir el propòsit de l'evidència, els indicadors seran clars i directes.
Entre els avantatges que podem assenyalar és que permet facilitar la qualificació de l'acompliment de l'estudiant, els coneixements i competències aconseguits per l'estudiant en una assignatura o un treball, altres avantatges que es pot considerar de l'ús de la rúbrica, és que es pot encaminar a l'alumne a realitzar un veritable acompliment de qualitat en el seu producte.
Com a punt de vista es pot considerar que els avantatges de l'aplicació d'una rúbrica al moment d'assignar alguna activitat escolar, es troba per a dalt en un 98% pel que fa als desavantatges.
Les rúbriques permeten l’avaluació formativa i sumativa de l’alumnat. És una tècnica que treballa els aprenentatges constructivistes i l’educació basada en competèncias bàsiques. Està molt utilitzada als projectes.
I la dividirem en dues parts:
Rúbrica individual: es fa individualment per a cada alumne.
Rúbrica grupal: es fa en grups de treball i tots els almunes del grup tenen la mateixa qualificació.
CRITERIS D'AVALUACIÓ
Avaluació individual:
Saber-se expressar adequadament
Saber respondre bé a les preguntes de la resta de grups
Participar dins del grup
Mode de comportar-se i d'actuar als conflictes
Tenir control del temps a l’exposició oral
Obtenir un bon resultat al test de continguts
Avaluació grupal:
Utilitzar adequadament imatges i esquemes al treball monogràfic
Saber recercar i obtenir continguts
Usar correctament les TIC
Saber reflexionar sobre els temes que es tracten
Respondre bé a les preguntes de la resta de grups
Realitzar les preguntes correctament a la resta de grups
Saber gestionar correctament els conflictes que surgeixin
INDICADORS DE QUALIFICACIÓ
L'avaluació es realitza mitjançant una recollida sistemàtica d'informació, centrada en els que anomenem indicadors. Els Indicadors són fets o expressions concretes i quantificables els valors de les quals ens permeten mesurar la idoneïtat, l'eficàcia i l'eficiència d’una activitat o projecte. Per avaluar correctament és necessari concretar-los i explicitar-los des de l'inici.
En el nostre cas són: fer un treball monográfic, una exposició oral i la participació dels alumnes en el torn de preguntes i de debat.
TIPUS D'AVALUACIÓ
En aquesta activitat, el tipus d'avaluació es sumativa.
Com que els alumnes participen en l'avaluació, es tracta de COEVALUACIÓ
CRITERIS DE RECUPERACIÓ
Els criteris de recuperació per a aquesta activitat per als alumnes que no hagin assistit a la sessió o per als alumnes que no hagin superat satisfactòriament els objectius, seran fer l'entrega del treball monogràfic en una data que el professor indicarà i que serà adient per a donar temps als alumnes i que puguin fer la feina. I al final, el professor avaluarà únicament sobre la feina feta al treball monogràfic ja que per falta de temps no hi haurà exposició oral.